Van werkdruk naar werkplezier

Neem deel aan de dag training of het webinar van 1 uur. Je kunt ook incompany deelnemen op een eigen datum. Zie praktische info hieronder.

In tijden van drukte heb je vaak het gevoel dat je altijd "aan" moet staan. Zeker nu in coronatijd. De druk is hoog en de balans tussen werk en privé is lastiger te bewaken. Daarbij kan er in toenemende mate, via allerlei digitale middelen, een beroep op je worden gedaan.

Soms lukt het je goed hiermee om te gaan en op andere momenten totaal niet. Deze sessies zijn ervoor bedoeld om juist in lastige tijden weer grip te krijgen op je situatie. Of je nu twee keer zo hard werkt als normaal of juist uitdaging en structuur mist. Je leert hoe je ervoor zorgt dat je de balans herstelt tussen wat jou energie kost en energie geeft. We kijken welke ongewenste routines je kunt vervangen voor nieuwe en wat je zelf kunt doen om je werkprivébalans en werkplezier te verhogen.

 

Tijdens de training ga je actief aan de slag om zelf weer grip te krijgen op je welbevinden en motivatie. Geen tijd om een hele dag deel te nemen? Schrijf je dan in voor het verkorte webinar. Op praktische wijze leer je de inzichten uit de positieve psychologie en kennis over gedragsverandering en het brein te vertalen naar een persoonlijk plan. Hierdoor lukt het je om bestaande patronen te vervangen voor routines die je wél helpen!

In de training staan we ook stil bij wat je kunt doen om een neerwaartse spiraal binnen je team of afdeling te voorkomen of ombuigen.

Kortom: deze sessies zijn uitermate geschikt om ervoor te zorgen dat je samen gezond en prettig aan het werk kunt blijven!

Resultaten

  • Je kunt signalen van té veel stress op tijd herkennen bij jezelf en collega's
  • Je krijgt praktische tips uit de positieve psychologie voor jouw dagelijkse praktijk
  • Je leert hoe je meer grip krijgt op de zaken die jou stress geven
  • Je bepaalt welke hulpbronnen je inzet om makkelijker om te gaan met bestaande stressoren
  • Je ervaart minder werkdruk en weet wat je kunt doen om jezelf goed "op te laden"
  • Je snapt hoe gedragsverandering werkt in het brein en vertaalt dit naar een persoonlijk actieplan dat wél slaagt
  • Je kunt de sfeer en groepsdynamiek in je team of organisatie positief te beïnvloeden